Direktlänk till inlägg 8 februari 2011

Tillkrånglade ordspråk!

Av Nalle - 8 februari 2011 09:39

Som det språfreak jag är så älskar jag grenen tillkrånglade ordspråk, kan du lista ut vilket ordspråk som avses?   

Kvaliteten hos ett genom extraktion av animaliska och/eller vegetabiliska komponenter i genom upphettning aktiverat fluidum framställt nutritivt preparat förhåller sig omvänt till numerären hos den i produktionen engagerade kulinariskt skolade personalen.

Skriv svaret i en kommentar   

 
 
Ingen bild

Bäste Bror

8 februari 2011 09:55

Ju fler kockar desto sämre soppa...

 
Ingen bild

Anette

8 februari 2011 11:24

Ju fler kockar desto sämre soppa

 
Lyllan Blogglus

Lyllan Blogglus

8 februari 2011 13:37

Jag känner mig precis som den sista lilla filuren du gjorde fter att ha läst detta, kan inte påstå att jag fattade speciellt mycket alls =/ Något blir något annat vid upphettning och något om skolad personal, dvs kunnig personal.
När får man svaret?

http://gasoline.bloggplatsen.se

Nalle

8 februari 2011 13:42

Ju fler kockar desto sämre soppa;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nalle - 22 januari 2013 18:35

Det har inrättats en ersättningingsnämnd för alla oss som blev vanvårdade och/eller misshandlade och utnyttjade i fosterhem och barnhem. De som beviljas får en summa av 250 000 kr Först tänkte jag inte söka för att allt kommer tillbaka när man måst...

Av Nalle - 15 maj 2012 11:45

Hej! Vet att jag varit osynlig här ett tag men funderar på att börja blogga igen, vilket ämne vet jag inte, kanske språk som ligger mig varmt om hjärtat, eller om allmän existensialism? Eller kåserier? Någon som vill se mig blogga igen? Skicka en...

Av Nalle - 9 februari 2012 22:38

Vet att det i princip inte är någon som följer min blogg så det är riskfritt att skriva av sig. Jag har i en ålder av 48 år insett att ingen del av mitt liv eller väsen är tillfredsställande. Jag har ont i hela kroppen, nacke, axlar, tennisarmbåg...

Av Nalle - 29 september 2011 19:56

Mina memoarer.   Jag föddes redan som mycket ung, och på den vägen är det…   Lite historik: Min far föddes 1926 son till en bysmed och rallare från Halland, han blev bergsprängare och åkte till Stockholm där han sprängde bergrum åt b...

Av Nalle - 21 maj 2011 19:46

 Fick ett uppslag om ortnamn och deras betydelser i en kommentar till förra bloggen och tänkte att det kan vara ett kul tema, var inte blyga, fråga om konstiga ortnamn! I dagens blogg ska jag behandla ett relativt enkelt ortnamn: Skånes fagerhult. ...

Presentation


Livet.....

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Hur känner du mig?
 Motorhobbyn
 Av födsel och ohejdad vana
 Känner dig inte, snubblade bara in
 Från cybervärlden
 Kund i min butik
 Barndomsvän
 Släkt
 Övrigt

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards