Direktlänk till inlägg 9 februari 2012

Insufficiens

Av Nalle - 9 februari 2012 22:38

Vet att det i princip inte är någon som följer min blogg så det är riskfritt att skriva av sig.

Jag har i en ålder av 48 år insett att ingen del av mitt liv eller väsen är tillfredsställande.

Jag har ont i hela kroppen, nacke, axlar, tennisarmbåge, knäet, diabetes, hjärtfel, övervikt, hälsporre samt allmän hypokondri, som tur är har jag mina Placebo Forte 500mg som jag tar 3 ggr om dagen.

Men det man inte har i kroppen har man väl i knoppen?


Jojo...


Panikångest, sömnsvårigheter, livsleda, antipati Deluxe


"-Men ryck upp dig" hör jag någon säga... jovisst, ge mig själ, ge mig mål , ge mig anledning så ger jag dig en 10ft hybris!!


Mitt sociala liv är en katastrof, jag har levt mitt liv i ett försök att förverkliga den sakrala utopin att alltid försöka ställa upp, hjälpa till, finnas till hands och att allmänt "betyda"


Nu behövs jag inte, jag betyder inget, saknas inte av fler än som kan räknas på ena handens fingrar, då blir ändå långfingret över och tur är det för det behövs till att VISA MIN ÅSIKT!


Bitter? Kanske. Snarare uppgiven. ledsen, framförallt håglös.


Orkar inte bli arg, orkar inte vara glad, orkar bara gråta, sova 12 timmar per dygn...

De kloka kallar det psykisk insufficiens (otillräcklighet)


Ok, jag ger mig, jag räcker inte till, jag klarar inte av det elementära som ålagts Homo Sapiens, den tänkande människan.


Jag skiter i att ha en tillrättalagd blogg, bryr mig inte ens om att korrekturläsa den, skriver för MIN skull, I me and myself, åsikter undanbedes!


Ni som för egen vinning utnyttjade mig, misshandlade mig, kastade bort mig som en trasa när jag inte behövdes längre, ni fosterföräldrar i statens tjänst, fy fan, må ni brinna i helvetet!! Är ni nöjda nu??


"-Sluta tyck synd om dig själv"

Ok, på ett villkor: Att någon annan tycker synd om mig.


Fat chans.


Jag vill bara ha en kram, en enkel kram, IRL via SMS eller via en poltergeist, what ever.


En kram, det är vad mina krav reducerats till... för övrigt inte ens ett krav, bara en patetisk önskan


Gonatt



 
 
Pia

Pia

24 januari 2013 20:30

Kram! <3

http://galvanos.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nalle - 22 januari 2013 18:35

Det har inrättats en ersättningingsnämnd för alla oss som blev vanvårdade och/eller misshandlade och utnyttjade i fosterhem och barnhem. De som beviljas får en summa av 250 000 kr Först tänkte jag inte söka för att allt kommer tillbaka när man måst...

Av Nalle - 15 maj 2012 11:45

Hej! Vet att jag varit osynlig här ett tag men funderar på att börja blogga igen, vilket ämne vet jag inte, kanske språk som ligger mig varmt om hjärtat, eller om allmän existensialism? Eller kåserier? Någon som vill se mig blogga igen? Skicka en...

Av Nalle - 29 september 2011 19:56

Mina memoarer.   Jag föddes redan som mycket ung, och på den vägen är det…   Lite historik: Min far föddes 1926 son till en bysmed och rallare från Halland, han blev bergsprängare och åkte till Stockholm där han sprängde bergrum åt b...

Av Nalle - 21 maj 2011 19:46

 Fick ett uppslag om ortnamn och deras betydelser i en kommentar till förra bloggen och tänkte att det kan vara ett kul tema, var inte blyga, fråga om konstiga ortnamn! I dagens blogg ska jag behandla ett relativt enkelt ortnamn: Skånes fagerhult. ...

Av Nalle - 20 maj 2011 22:50

Tobias ställde en fråga i kommentaren till min förra blogg, måste erkänna att han gav mig lite tuggmotstånd! (AL dente, för tanden, på italienska) Följande ord har jag försökt utröna betydelsen av: Sarabande, Gigue, Menuet, Courente och Allemande...

Presentation


Livet.....

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Hur känner du mig?
 Motorhobbyn
 Av födsel och ohejdad vana
 Känner dig inte, snubblade bara in
 Från cybervärlden
 Kund i min butik
 Barndomsvän
 Släkt
 Övrigt

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards